Friday, February 9, 2007

Op studiereis(je) naar Zoetermeer

In Zoetermeer staat een molen (Molen de Hoop) en die verkoopt groot assortiment meel, kant-en-klare mixen en bakkersbenodigdheden. Het is een uurtje fietsen vanuit Leiden en daar heb ik wel even zin in. Als ik bij de molen aankom, blijkt het opheffingsuitverkoop te zijn, met kortingen van 10 – 40%. Leuk natuurlijk die korting, maar wel erg jammer dat de molen ermee ophoudt. De eigenaar vertelt dat hij 63 is en er geen zin meer in heeft, temeer omdat het nooit genoeg heeft opgebracht om zijn gezin van de onderhouden.Ik koop wat meel en neem met 30% korting ook nog het boek “Brood” van Christine Ingram en Jennie Shapter mee.



Om de hoek zit de Bakkerswinkel. Dit vind ik echt een superleuk winkeltje. Zo’n winkeltje zou ik in het buitenland wel willen beginnen. Ik ga er naar binnen, drink een kopje koffie, en neem meteen wat studiemateriaal mee: een zuurdesemroggebrood (zo’n brood hoop ik zelf ook eens te bakken) en een paar scones (die ga ik volgende week bakken).

No comments: