Friday, February 23, 2007

Bosvruchtenrolletjes

Vandaag begin ik met een simpel baksel, want ik heb later nog meer te doen. Ik heb nog een pak mix voor scones staan en daar wil ik rolletjes met bosvruchtenvulling van maken. Niet echt een bakuitdaging met zo’n kant en klare mix, maar dat mag ook wel eens. De bosvruchten zijn helaas nog niet vers te koop dus ik neem diepvries van de AH. Na het ontdooien zijn ze alleen erg nat en drijven in het sap. Ik rol het scone deeg uit tot een vierkante lap, leg de bosvruchten op een laagje bloem in het midden en rol het geheel op tot een rol. Als ik daarna de rol in 8 stukken heb verdeeld, druipt het sap eruit. Ik moet nog zien of het wat wordt. Het deeg moet ca. 15 minuten in de oven bij 220 graden, maar ik denk dat 20 minuten beter is.

Na 20 minuten haal ik de rolletjes uit de oven en tja, wat moet ik er van zeggen? Oordeel zelf maar!

Ze zien er werkelijk niet uit! Ik denk niet dat ik hier mijn zieke collega mee opvrolijk. Helaas smaken ze ook niet erg goed. Het deeg is goed maar haalt het natuurlijk niet bij het deeg van mijn zelfgemaakte scones maar de bosbessen geven er een zurige smaak aan. Ik word er niet opgewonden van. Ik bewaar ze voor mijn vriend, misschien vindt hij ze lekker.

No comments: