Friday, February 23, 2007

Green Chile Corn Bread

Na mijn mislukte bosbessenrolletjes ga ik met goede moed de keuken weer in. Voor vanavond staat er corn bread op het menu met een frisse salade. Het recept voor dit brood heb ik op deze site gevonden, maar een beetje aangepast. Ik vond dat er in het originele recept wel heel veel olie ging, dus die heb ik vervangen door 2 el olie en de rest melk. Verder had ik nog een half blik mais staan, die heb ik er ook maar doorheen gedaan. Dit was het recept:

Green Chile Corn Bread

Ingrediënten:
1 cup bloem
1 cup grof maismeel
1 eetlepel bakpoeder
½ theelepel zout
2 groene pepers in stukjes gesneden
2 grote lenteuien in stukjes gesneden
1 klein handje bieslook
2 eieren
½ cup zure room (ik heb ½ kuipje Blue Band finesse voor verrijken genomen)
½ cup met daarin 2 eetlepels olie, opgevuld met melk

De oven voorverwarmen tot 200 graden. In een grote kom de bloem, maismeel, bakpoeder, zout, pepers, ui en bieslook door elkaar roeren. In een andere kom de eieren loskloppen met de zure room, olie en melk. Het natte mengsel met het droge mengels vermengen en het geheel in een ingevette cakevorm gieten. Het brood bakken in de oven voor 20-25 minuten of totdat het brood is gerezen en bovenop lichtbruin is gekleurd.

Waarschijnlijk omdat ik melk heb gebruikt was mijn brood na 25 minuten nog erg nat, dus ik heb het brood nog 12 minuten langer in de oven laten staan. Hierna was het goed. Het brood zag er lekker uit, was erg goed gerezen en ik ben erg benieuwd hoe het smaakt….

No comments: